Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití metod a technik dramatické výchovy k pochopení literárního textu
Mihalová, Tereza ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Anotace: Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití metod a technik dramatické výchovy k pochopení literárního textu při výuce žáků zejména na prvním stupni základní školy se zřetelem k podpoře jejich čtenářství. V první, teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy: literatura, čtenářství a jejich význam pro člověka; literární a dramatická výchova (včetně jejích metod) a jejich možná setkávání při výuce. Dále se teoretická část zabývá použitím literárního textu jako námětu pro přípravu literárně-dramatických lekcí, včetně strukturované dramatické práce. Praktická část je zaměřena na konkrétní návrhy tří dramaticko-výchovných lekcí s využitím literárního textu jako předlohy, z nichž dvě byly zrealizovány a zhodnoceny z hlediska dosažení stanovených cílů. Potvrzuje, že využití metod a technik dramatické výchovy má ve výuce literární výchovy své opodstatnění. Klíčová slova: dramatická výchova, školní vzdělávací program, metody a techniky dramatické výchovy, příprava lekce, prožitek, kooperativní učení, umělecký text
Psychologické aspekty asistované reprodukce
Karel, David ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Disertační projekt chce přispět k pochopení a vysvětlení psychického prožívání jedinců v procesu asistované reprodukce. Výzkumným problémem projektu je pochopit a přiblížit prožívání neplodného jedince v procesu léčby technikami asistované reprodukce. Cílem projektu je proniknout do prožívání neplodných jedinců a pokusit se pochopit významy, jaké jedinec připisuje sám sobě, neplodnosti, reprodukční medicíně a jak se mění jeho vnímání individuální skutečnosti. Práce přispívá k pochopení zkušenosti jedince, jak vnímá sám sebe, svého partnera a okolí ve vztahu ke své neplodnosti a technikám asistované reprodukce a jaké prožívá pocity a emoce. Disertační projekt odpovídá na čtyři výzkumné otázky: Jak participanti uvažují o dítěti? Jak participanti prožívají proces asistované reprodukce? Jaké participanti prožívají pocity v souvislosti s asistovanou reprodukcí? Jak participanti uvažují o partnerovi a sociálním okolí v souvislosti s početím a AR? K povaze přijatého epistemologického antropomorfního postoje a teoretických modelů interakčního symbolismu a sociálního konstruktivismu, byl zvolen kvalitativní výzkumný rámec případové studie. Výzkumným případem se stala multikazuistická případová studie, kde soubor byl vybrán prostým záměrným výběrem a ke sběru dat byla použita metoda polostrukturovaného...
Využití metod a technik dramatické výchovy k pochopení literárního textu
Mihalová, Tereza ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Anotace: Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití metod a technik dramatické výchovy k pochopení literárního textu při výuce žáků zejména na prvním stupni základní školy se zřetelem k podpoře jejich čtenářství. V první, teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy: literatura, čtenářství a jejich význam pro člověka; literární a dramatická výchova (včetně jejích metod) a jejich možná setkávání při výuce. Dále se teoretická část zabývá použitím literárního textu jako námětu pro přípravu literárně-dramatických lekcí, včetně strukturované dramatické práce. Praktická část je zaměřena na konkrétní návrhy tří dramaticko-výchovných lekcí s využitím literárního textu jako předlohy, z nichž dvě byly zrealizovány a zhodnoceny z hlediska dosažení stanovených cílů. Potvrzuje, že využití metod a technik dramatické výchovy má ve výuce literární výchovy své opodstatnění. Klíčová slova: dramatická výchova, školní vzdělávací program, metody a techniky dramatické výchovy, příprava lekce, prožitek, kooperativní učení, umělecký text

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.